Van onderzoek naar onderwijs
Maak kennis met actueel universitair onderzoek op het gebied van (bèta)didactiek. Ontdek wat onderzoek op bijvoorbeeld het gebied van intrinsieke motivatie of het gebruik van modellen oplevert en ga met onderzoekers en collega’s in gesprek over hoe je met deze onderzoeksresultaten je eigen lessen kunt versterken of verrijken.
De seminarreeks “Van onderzoek naar onderwijs” biedt een kijkje in de wereld van vakdidactisch onderzoek aan het Freudenthal Instituut en helpt bij de vertaling van actuele onderzoeksresultaten naar de onderwijspraktijk.
De reeks bestaat uit drie bijeenkomsten van ieder twee uur. In iedere bijeenkomst vertelt één onderzoeker over recente resultaten uit zijn/haar onderzoek. Na een korte onderbreking met een kop soep en een broodje, gaan de onderzoeker en de docenten in gesprek over hoe deze resultaten vertaald kunnen worden naar de klassenpraktijk.
De volgende sprekers zullen aan het woord komen:
- Dinsdag 16 oktober 2018 – Dr. ir. Ralph Meulenbroeks over (intrinsieke) motivatie
- Dinsdag 5 februari 2019 – Prof. dr. Wouter van Joolingen over modellen in de natuurwetenschap
- Dinsdag 9 april 2019 – Dr. Henri Matimba over Virtual Reality in het onderwijs.
Er is aan deze seminarreeks geen verplichte zelfstudie verbonden.
Doelgroep
Bètadocenten met interesse in vakdidactisch onderzoek.
Voorbereiden
Er is aan deze seminarreeks geen verplichte zelfstudie verbonden.
Inschrijven
De inschrijving is gesloten.