Leren voor duurzame ontwikkeling binnen NLT
Vindt u het belangrijk aandacht te besteden aan duurzame ontwikkeling binnen uw NLT-lessen? Gebruikt u modules zoals ‘Brandstof voor het leven’, ‘Food or Fuel’, ‘Aerosolen en Vuile Lucht’, ‘IJs en klimaat’ of één van de andere NLT-modules waarin een aspect van duurzame ontwikkeling wordt belicht?
Tijdens deze nascholingscursus voor NLT-docenten krijgt u actuele inzichten aangereikt uit multidisciplinaire onderzoeksgebieden van Universiteit Utrecht en Wageningen University. De experts kiezen we op basis van de modules waar u zich verder in wilt verdiepen.
Naast inhoudelijke informatie gaat u binnen de cursus aan de slag met het (her)ontwerp van een eindopdracht bij een NLT-module. Centraal in dat ontwerpproces staat het ‘leren voor duurzame ontwikkeling’. Dit is een pedagogisch didactische benadering waarbij er aandacht is voor zaken als onderzoekend leren, systeemdenken en waardenvorming (Frijters, 2016; Sleurs, 2007).
Werkwijze
De cursus wordt gegeven in de vorm van een Docentontwikkelteam of Professionele LeerGemeenschap, waarbij docenten samenwerken met experts aan de ontwikkeling van hun eigen onderwijs. In totaal zullen er zes bijeenkomsten worden georganiseerd waarbij experts worden uitgenodigd en waarin u werkt aan innovatieve NLT-eindopdrachten.
Data
De startbijeenkomst is op dinsdag 19 juni geweest. De overige data zijn onder voorbehoud. Wijzigingen in de data worden zo snel mogelijk bekend gemaakt. Als je de eerste bijeenkomst in juni gemist hebt, kun je je alsnog aanmelden voor deze nascholing. Iedere bijeenkomst duurt van 16:00 tot 20:00 uur en vindt plaats op Wageningen Campus, de campus van Universiteit Utrecht en op locatie bij diverse gerelateerde bedrijven/organisaties.
Inschrijven
De inschrijving is gesloten.