Openbare onderzoeksles: Augmented Reality in Bèta-onderwijs
In het kader van het project ‘Model-onderwijs: Ondersteunen van 21st Century Skills met Virtual Reality in Bèta-Onderwijs’ is een app ontwikkeld, waarmee leerlingen de vertering van koolhydraten kunnen volgen in het menselijk lichaam. Met behulp van de Lesson Study methode is een les ontwikkeld waarmee leerlingen deze app gebruiken en zo de vertering en de werking van enzymen bestuderen.
Op 11 februari wordt deze les in het openbaar uitgevoerd met leerlingen van het Herman Jordan Lyceum in Zeist.
Voorafgaand aan de les wordt uitleg gegeven over de opbouw en over de rol van Lesson Study bij het ontwerpen ervan. Na afloop wordt de les uitgebreid nabesproken met leerlingen, docenten en het publiek.
Toegang is gratis, maar aanmelden is wel vereist in verband met de beperkte ruimte.
Aanmelden bij Henri Matimba (Universiteit Utrecht).
Programma
13.00 uur: Inleiding Lesson Study en openbare onderzoeksles
13.30 uur: Openbare onderzoeksles
14.45 uur: Nabespreking les en discussie
16.00 uur: Afsluiting en borrel
Plaats
Teaching and Learning Lab, Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht
Buys Ballotgebouw 3.22, Princetonplein 5, Utrecht
Dit project wordt gefinancierd door RAAK-SIA via een zogenaamde KIEM 21st CS – subsidie.
Meer informatie over het onderzoeksproject.